tirsdag den 20. september 2011

Lemon Curd muffins med kanelcreme

12 stk.

225 g mel
2 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
100 g sukker
1 æg
125 g yoghurt naturel
125 ml mælk
75 g smeltet smør
ca. 150 g Lemon Curd




Bland mel (jeg brugte 125 g hvedemel og 100 g hvid hvede), bagepulver, vaniljesukker og sukker i en skål. I en anden skål blandes/piskes resten på nær Lemon Curd sammen. Dette kommes i melblandingen imens der piskes. Dog skal det kun lige være blandet.
Kom en spsk. dej i hver papirsform. Ovenpå kommes en tsk. Lemon Curd og til sidst en spsk. dej igen. De bages i 25-30 min ved 180-200 grader.

De skal helst serveres samme dag de bages. Kagerne blev rigtig gode med Lemon Curd inden i. Det gjorde at de var meget "saftige".
De skulle ikke pyntes med noget, men jeg valgte at pynte dem med en kanelcreme, som jeg selv fandt på. Den blev desværre lidt tynd, men smagte rigtig godt.


Kanelcreme
150 g smør
300 g flormelis
1-2 spsk limesaft
skal fra en lime
2 tsk. kanel
100 g flødeost







Det hele piskes sammen og sættes på køl inden det kommes på kagerne. Desværre valgte jeg at komme lidt gul pastafarve i, hviket ikke var så pænt. Jeg vil anbefale, at man beholder den naturlige farve eller vælger en anden farve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar